Akumulatory Galaxy EFB do samochodów azjatyckich

Blog
25.01.2021

AUTOPART, producent polskich akumulatorów samochodowych, wprowadził do oferty akumulatory typu EFB do aut azjatyckich. Akumulatory Galaxy EFB są dostępne w trzech wymiarach i pojemnościach – 65, 72 i 85 Ah, z biegunem dodatnim po prawej stronie (0). Technologię EFB (Enhanced Flooded battery) stworzono z myślą o nowoczesnych samochodach z  systemami START-STOP.

Czym jest system START STOP?

Zadaniem systemu START STOP montowanego obecnie w samochodach jest monitorowanie pracy silnika i wyłączanie go, gdy pojazd się zatrzymuje, oraz automatyczne włączanie (poprzez naciśnięcie sprzęgła), gdy pojazd rusza. Pomaga to uniknąć niepotrzebnej straty energii powodowanej przez pracę silnika na biegu jałowym oraz zdecydowanie zmniejsza emisję spalin - nawet o 10%. Jest to szczególnie ważne w aglomeracjach miejskich, gdzie jazda pojazdem wymaga częstego zatrzymywania się i ruszania. Według wstępnych danych używanie systemu START STOP powoduje zmniejszenie zużycia paliwa do 15%.

Częste cykle ładowania i rozładowania oraz wiele różnych odbiorników prądu to obecnie wyzwania, z którymi doskonale radzą sobie akumulatory typu EFB.

Czym jest technologia EFB i jakie są jej przewagi?

Technologia EFB stosowana przez AUTOPART polega na użyciu specjalnego dodatku węglowego Super Expanded 3XD-Graphite w elektrodach ujemnych oraz membrany semi syntetycznej w elektrodach dodatnich, co znacznie polepsza trwałość i wydajność akumulatorów ołowiowo-kwasowych w pojazdach mikro-hybrydowych. Jego użycie pozwala na redukcję zasiarczenia elektrody ujemnej, co przedłuża trwałość akumulatora. Dodatkowo zapewnia wysoką zdolność przyjmowania ładunku oraz spełnia wymagania wielu cykli ładowania/wyładowania. Odporność cykliczna akumulatorów Galaxy EFB  jest nawet trzykrotnie większa niż w akumulatorach standardowych.

Do niedawna oferta AUTOPART w zakresie akumulatorów Galaxy EFB dotyczyła wyłącznie akumulatorów w standardowych (tzw. europejskich) wymiarach obudów. Obecnie producent wprowadził także akumulatory do samochodów azjatyckich (posiadają inne wymiary i korki na zewnątrz) oraz akumulatory do samochodów ciężarowych, które dodatkowo wspiera technologia SMF – szczelne, podwójne wieczko, gwarantujące niewylewność i najwyższy poziom bezpieczeństwa.