NOWOŚĆ: Akumulator EFB EVR z rdzeniem stabilizującym cele
W ośrodku R&D AUTOPART opracowaliśmy specjalną propozycję dla samochodów ciężarowych, pracujących w trudnych warunkach terenowych. Akumulator AUTOPART EFB EVR osiąga doskonałe wyniki w testach wytrzymałościowych, dzięki innowacyjnym zmianom konstrukcyjnym.
Akumulator AUTOPART EFB EVR (Enhanced Flooded Battery – Extreme Vibration Resistance) został stworzony z myślą o pojazdach pracujących w trudnym terenie, a także spełniających normę Euro5 i Euro6, w których akumulatory montowane są na tylnej osi pojazdu. Wyjątkową wytrzymałość na wstrząsy
i przeciążenia osiąga dzięki rdzeniowi stabilizującemu cele, klejeniu pakietów oraz dodatkowemu klejeniu połączeń płyt z mostkiem.
W akumulatorze AUTOPART EFB EVR po raz pierwszy zastosowano specjalny rdzeń stabilizujący cele, co znacząco wpływa na wyniki w testach wytrzymałościowych. Z badań terenowych przeprowadzonych przez AUTOPART wynika, że akumulatory w samochodach ciężarowych głównie narażone są na przemieszczanie się w osi „Z” (góra-dół). Kluczowym wyzwaniem dla technologów było więc ustabilizowanie wewnętrznej struktury akumulatora.
Technologię zastosowaną w nowym modelu skomentował Rafał Ryczek, technolog w dziale badań i rozwoju AUTOPART, odpowiedzialny za rozwój rozwiązania:
- Przy projektowaniu akumulatora EFB EVR skupiliśmy się na wzmocnieniu konstrukcji wewnętrznej, tak aby zminimalizować wpływ wstrząsów i przeciążeń. Rdzeń stabilizujący oraz dodatkowe klejenie połączeń płyt z mostkiem to kluczowe innowacje, które pozwoliły nam znacząco zwiększyć odporność akumulatora na ekstremalne warunki pracy - podkreśla R. Ryczek.
Możliwość weryfikacji wyników projektu daje nam system wibracyjny najnowszej generacji – dodaje dr. Paweł Kędzior, dyrektor ds. badań i rozwoju AUTOPART. Tester wibracyjny, który jest własnością AUTOPART, umożliwia badanie akumulatorów w trzech prostopadłych osiach: X, Y, Z, co umożliwia badanie wg norm branżowych, wymagań wojskowych oraz specyfikacji czołowych producentów pojazdów ciężarowych. Dodatkowo dzięki zastosowaniu najnowszych materiałów i technologii NANO CARBON 5XD, akumulator nie tylko wytrzymuje wibracje, ale również zapewnia niezawodny rozruch w skrajnych temperaturach, co jest szczególnie istotne dla pojazdów pracujących w trudnych terenach i zmiennych warunkach atmosferycznych – wyjaśnia dr. P. Kędzior
Akumulator EFB EVR z rdzeniem stabilizującym dostępny jest w typie C o pojemności 230Ah i prądzie rozruchu 1300A.